tisdag 12 januari 2010

Vardag!

Då är man tillbaka i vardagen. Ganska skönt faktiskt!
I går blev det en hel del. Byte av sängkläder i alla sängar, byte av handdukar överallt, limpbakning, tvättning-hängning-vikning, byte av köksgardiner, passning av barn, matlagning och vanligt plock. Kände mig riktigt nöjd över det jag presterat.
Nu finns det energi i kroppen och det måste man ta till vara!

I dag har det tvättats mm. Till middag fick det bli kycklinggryta och ris. Mums!

Håkan har varit dålig från söndagkväll. Hög feber och ont i kroppen. Influensa? Konstigt bara att ingen vi känner och har träffat, varit sjuk i någon flunsa.
Han som varit så laddad att återgå till jobbet. Eller är det bara skönt att få komma hemifrån ett tag?! Typiskt karlar, eller???? *skrattar*

Jag har lyckats att gå ner mer i vikt. Nu har jag passerat 31,5 kg i viktnedgång. Mycket skönt att se!!! Hoppas att det fortsätter i denna takt....

Jo, glömde att gratta Johan (syrrans sambo) på födelsedagen. Grattis i efterskott!

Funderar på att sy lite gardiner av tyger som finns i källaren. Måste bara få fingrarna ur.......
Det vore kul med något nytt i fönstren.

nu måste stumpan få sig lite mat, ses sedan....

Kramar Anna

2 kommentarer:

viola sa...

Vad duktig du har varit, både hemma och med vikten. Blir nog en helt ny vårgarderob med den här farten.
Mam

Vickan sa...

Grattis till viktnedgången och så skönt att få tillbaka lite energi. :) Hoppas Håkan blir frisk snart. Jag förstår att Håkan tycker det blir kul att jobba igen. Jag är likadan när jag varit hemma länge. :) Träffa alla arbetskamrater igen är säkert jättekul.
Kram till er alla o ha en bra helg!