onsdag 1 april 2009

April, april jag kan lura dig vart jag vill!

I dag är det då alltså första april. Hoppas att ni inte åkte på allt för mycket lur i dag. Min dag har varit ganska lugn på den fronten. Gustav försökte att lura mig några gånger.

Natten var jobbig. Gustav hade ont i huvudet av allt snor och kunde därför inte sova. Jag gav han rinexin, snöt honom och gav nässprej. Håkan fick sedan ge honom en värktablett. Stackarn fick sova hos oss också. Oj vad synd det var med honom!

Under dagen mådde han bättre och kunde efter skolan vara med Julius. Det blev inget samtal i dag heller eftersom fröken skulle på möte och kände att det inte skulle finnas tillräckligt med tid. Mötet blev åter igen flyttat och ska nu bli av på måndag till veckan.

I dag har jag varit trött.....det är nästäppan som gör sig påmind. Det är jobbigt att inte kunna andas ordentligt. Hoppas nu bara att jag får ha det "normalt" en stund innan det börjar om igen. Denna gång med allergin.

Till middag blev det köttfärsgratäng med potatis. Gott!

Dessi har sprungit en sväng nu i kväll. Skönt att hon kommit igång med bra rutiner. Det är ju faktiskt rutiner man ska ha hela livet sedan. Många barn har inte dessa rutiner, äta rätt och motionera är ju egentligen en självklarhet. Se till att dina barn får bra rutiner redan nu, det är inte försent!!!! I bland får man faktiskt tvinga både de och sig själv för att förändra något.....

Hoppas ni har haft en bra dag.......

Kram Anna

Inga kommentarer: